منوی سایت

به دلیل این بیماری ، پوست بیماران دیابتی به طور مکرر تمایل به ایجاد زخم دارد. بالا رفتن سطح قند خون ، مشکلات موجود در عروق به طور قابل توجهی روند بهبود را مختل می کند. در ادامه مقاله در مورد دلایل ایجاد زخم و روش های درمانی توضیح خواهیم داد.

چرا زخم های دیابتی بهبود نمی یابد:

دیابتی ها با بهبود آهسته زخم مشخص می شوند. این به دلیل اثرات زیاد قند خون است:

• آسیب گسترده به دیواره های عروقی – ضخیم شدن ، سفتی ، آسیب ناشی از گلوکز بیش از حد ، رسوبات کلسترول
  • افزایش ویسکوزیته خون – گردش خون کند می شود ، لخته شدن خون تشکیل می شود
  • نقض حساسیت به درد پوست – صدمات جزئی دیده نمی شود
  • سطح دفاعی ایمنی پایین

به ویژه ترمیم یکپارچگی پوست با زخم روی پاها دشوار است. یکی از علائم قند خون طولانی مدت ، سندرم پای دیابتی است. این با اختلال در جریان خون و از بین رفتن فیبرهای عصبی مشخص می شود. در نتیجه ، به یک زخم بریدگی یا خراش کوچک تبدیل می شود. ایمنی ضعیف  باعث ورود سریع عفونت و گسترش در عمق می شود.

بهبود زخم در دیابت

عواملی که باعث بهبود اختلال در بهبود می شوند:

• پیری
  • وجود بیماری های عروقی (آترواسکلروز ، واریس)
  • فشار خون شریانی
  • نارسایی قلبی و کلیوی

و در اینجا اطلاعات بیشتری در مورد درمان پای دیابتی وجود دارد.

زخم هایی که بدون خطر بهبود نمی یابند:

اگر نقص زخم بهبود نیابد ، زخم ایجاد می شود. در دیابت ، ضایعه پوستی نه تنها به لایه های بیرونی پوست ، بلکه به بافت های نرم نیز گسترش می یابد و به استخوان می رسد. زخم آلوده با التهاب مغز استخوان اشتباه گرفته می شود. این ظهور پوکی استخوان است که درمان آن با داروها دشوار است. معمولاً نیاز به قطع عضو در اندام تحتانی دارد.

این نیاز همچنین در گانگرن اتفاق می افتد زیرا زخم دیابتی با نکروز بافت همراه است. حتی اگر بخشی از پا برداشته شود ، بیماران معلول می شوند و توانایی حرکت کامل را از دست می دهند. قطع عضو در سطح لگن کاملاً به کمک های خارجی بستگی دارد. در موارد شدید به خصوص گانگرن و استومیلیت باعث عفونت خون کشنده می شود.

بهبود نیافته:

برای تشویق به بهبود ، به بیمار توصیه می شود:

• به حداقل رساندن بار در پا
  • شاخص های گلوکز را نرمال کنید – میزان کربوهیدرات موجود در مواد غذایی را کاهش دهید ، دوز دارو را افزایش دهید (فقط با تجویز متخصص) ، بعضی اوقات باید انسولین تزریق کنید یا برنامه پذیرش را تغییر دهید
  • برای جلوگیری از عفونت با آنتی بیوتیک ها

تخلیه از زخم می تواند به طور قابل توجهی بهبود را کند کند. این به دلیل وجود ترکیبات در مایع تشکیل شده است که پروتئین هایی را که مانع تقسیم سلولی هستند از بین می برد. بنابراین ، داروهایی با خاصیت خشک کردن مورد نیاز است.

درمان موضعی بستگی به مرحله فرایند زخم دارد. ابتدا باید زخم را از میکروب ها و ترشحات چرکی تمیز کنید. برای این کار از:

• آنزیم ها
  • پانسمان جاذب
  • محلول های شستشو استفاده کنید.

پیشگیری از بروز زخم ها در دیابت :

برای جلوگیری از آسیب دیدگی پوست باید چه کاری انجام دهید:

• خودداری از پابرهنه راه رفتن حتی در خانه
  • پوشیدن صندل ، دمپایی لای انگشتی ممنوع
  • خرید کفش ارتوپدی یا کفی
  • جوراب ، کفش ساخته شده از مواد طبیعی
  • پاها را هر روز قبل از رفتن به رختخواب با آب گرم بشویید ، آنها را کاملاً خشک کنید ، کرم کودک بمالید و ریزگردها را با دقت بررسی کنید

زخم های بیمار مبتلا به دیابت به دلیل کاهش گردش خون ، تخریب فیبرهای عصبی در مدت طولانی بهبود می یابد. محافظت ایمنی ضعیف منجر به عفونت می شود. با درمان نادرست ، زخم ایجاد می شود. در بیماری شدید ، گانگرن ، استئومیلیت عامل قطع عضو است. درمان زخم های دیابتی از هر اندازه و منشاء باید فقط توسط متخصص انجام شود.

اولین علائم پای دیابتی به دلیل کاهش حساسیت اندام ها ممکن است بلافاصله نامرئی باشد.  در مرحله اولیه لازم است که در اولین علائم سندرم پیشگیری صورت گیرد، در مراحل بعدی درمان ممکن است قطع عضو نیاز باشد.

اگر پای دیابتی پیشرفت کند ، باید هرچه سریع تر درمان شروع شود. در مرحله اولیه از پمادها ، طب سنتی و لیزر برای بهبود گردش خون و وضعیت عروقی استفاده می شود. درمان جراحی و برخی از داروهای مدرن برای زخم مناسب است.

افراد دیابتی با تجربه فوق العاده نفروپاتی دیابتی دارند. طبقه بندی کاملاً جامع است و مراحل مختلفی را شامل می شود. علائم ممکن است خیلی دیر ظاهر شود.  بنابراین ، برای جلوگیری از عوارض و همچنین تشخیص منظم در کودکان و بزرگسالان ، درمان دیابت توصیه می شود.

در صورت وجود علائم همراه – عطش ، ادرار بیش از حد ، ممکن است به دیابت مشکوک شد. غربالگری عمومی و آزمایش خون به شما کمک می کند تصمیم بگیرید چه کاری انجام دهید. اما در هر صورت ، شما به رژیم نیاز دارید.

Source: www.diabetesstressrelief.com

درباره کلینیک درمان زخم دکتر مشتاق